Kóstolom Csapat |
|
1/23/2019 6:32:03 AM |
Kedvencekhez adva |
Kedvencekhez adás |
A már hagyománnyá és megkerülhetetlen tényezővé vált Borjog és Bormarketing Konferenciát idén március 1-én rendezik meg dr. Prónay Bence és Rókusfalvy Pál társszervezésében. Az eseményt évről évre szakmai partnerségben rendezik meg a Miniszterelnökséggel és az Agrárminisztériummal, a Magyar Turisztikai Ügynökséggel és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával, amely szervezetek képviselői minden évben egyeztetik az ágazat legfontosabb, aktuális feladatait, amelyekre ennek a szakmai fórumnak reflektálnia kell. Ez alapján készül a programterv, amelyet már megjelentettek a hivatalos honlapon és elindultak a jelentkezések is.
A Borjog és Bormarketing Konferencia indulása óta évről évre világos célokat fogalmaz meg, és mindenekelőtt hathatós felülete kíván lenni a magyar borért dolgozó szőlészeknek, borászoknak, szakmai szervezeteknek, kormányzati szereplőknek.
Az eseményt évről évre szakmai partnerségben rendezik meg a Miniszterelnökséggel és az Agrárminisztériummal, a Magyar Turisztikai Ügynökséggel és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával, amely szervezetek képviselői minden évben egyeztetik az ágazat legfontosabb, aktuális feladatait, amelyekre ennek a szakmai fórumnak reflektálnia kell. Nagy megtiszteltetés, hogy ezek az együttműködő szervezetek a legmagasabb szinten képviseltetik magukat a konferencián, hiszen dr. Nagy István agrárminiszter nyitja meg az eseményt, amely után Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöke és dr. Bánáti János, a Magyar Ügyvédi Kamara elnöke köszöntője hangzik majd el.
Az informatika, a digitalizáció egyre mélyebben begyűrűzik az életünkbe, még olyan „természetes vagy analóg területeken” is egyre inkább teret hódít, mint a bor. Ezekre a folyamatokra nem csak, hogy reflektálnia kell ennek az ágazatnak, hanem ki kell használnia az innováció biztosította lehetőségeket. A CyberBor a konferencia fő témájában ezt takarja, különböző területeken keressük a korszerű válaszokat ezekre a kérdésekre: az adminisztrációcsökkentés szempontjából Dr Feldman Zsolt (Agrárminisztérium), a jövedéki eljárások szempontjából Bakai Kristóf Péter, pénzügyőr Ezredes (NAV) vagy az oktatás szempontjából Nyitrainé dr. Sárdy Diána Ágnes, egyetemi docens (Szent István Egyetem).
Nagyon érdekesnek ígérkezik Demeter Zoltán előadása is a tokaji pezsgő lehetőségeiről vagy a magyar és nemzetközi példa az organikus gazdálkodásról a Sepp Moser Birtok és a Nagy-Somlói Borvidék szemszögéből. Az egyik legizgalmasabb dolog mindig a külső, nemzetközi megfigyelő tapasztalata, ezért különösen várjuk Caroline Gilby (Master of Wine, Borászok Barátja 2018) előadását a magyar borokról a brit piacon.
Az eseményt minden alkalommal egy interaktív bormarketing kerekasztal beszélgetés zárja – a felkért szakembereket „Az online marketing ereje” témában kérdezhetik majd a résztvevők.
Valóban izgalmasnak ígérkezik a program, amelynek részleteit alább közöljük:
PROGRAMTERV
9.30-9.40 I Hivatalos megnyitó
dr. Nagy István, miniszter, Agrárminisztérium
9.40-9.50 I Köszöntő
Légli Ottó, elnök, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
9.50-10.00 I Köszöntő
dr. Bánáti János, elnök, Magyar Ügyvédi Kamara
10.00-10.05 I Köszöntő, programismertetés
Rókusfalvy Pál, a konferencia társszervezője
***
10.05-10.30 I Agrárinformatika az adminisztrációcsökkentés érdekében
Előadó: dr. Feldman Zsolt, mezőgazdaságért felelős államtitkár, Agrárminisztérium
10.30-10.55 I Közös célok, kiaknázatlan lehetőségek
Előadó: Kis Miklós Zsolt, vidékfejlesztésért felelős államtitkár, Agrárminisztérium
10.55-11.10 I Kávészünet
11.10-11.35 I Bormarketing – Borturizmus
Előadó: Farkas Dávid igazgató, Magyar Turisztikai Ügynökség
11.35-12.00 I Elektronikus ügyintézés és szolgáltatások a jövedéki eljárásokban
Előadó: Bakai Kristóf Péter, pénzügyőr ezredes, Vámszakmai Szakfőigazgató, NAV
12.00-12.25 I Ágazati bormarketing – célok, források
Előadó: dr. Brazsil Dávid, főtitkár, Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
12.25-12.50 I A Tokaji pezsgő – lehetőségek és felelősségek
Előadó: Demeter Zoltán, tulajdonos / borász, Demeter Zoltán Pincészet - Tokaj
12.50-13.40 I Állófogadás
13.40-14.05 I
Korszerű oktatás – képezzük a jövő generációit
Előadó: Nyitrainé dr. Sárdy Diána Ágnes, egyetemi docens, mb. dékán, PhD, Szent István Egyetem Kertészettudományi Kar Borászati Tanszék
14.05-14.30 I A Sepp Moser Birtok organikus fejlődése
Előadó: Zadravecz Zsolt, szőlész, Sepp Moser Birtok
14.30-14.55 I Somló, az organikus borvidék
Előadó: Baráth Sándor, elnök, Nagy-Somlói Borvidék Hegyközsége
14.55-15.10 I Kávészünet
15.10-15.35 I Magyar borok a brit piacon – követendő példák
Előadó: Caroline Gilby, Master of Wine, Borászok Barátja 2018
16.25-17.25 I Bormarketing kerekasztal – Téma: Az online marketing ereje
Felkért résztvevők:
Gianni Annoni (Trattoria Pomo D’Oro)
Bauer Ildikó (Dunamente TDM)
Kutas István (Magyar Telekom)
Ripka Gergely (Tokaj Guide, Tokaj Magic)
Szőts Áron (Bortársaság)
Wossala Rozina (Bestia)
forrás: sajtóközlemény