Kóstolom Csapat |
|
6/21/2021 5:22:51 PM |
Kedvencekhez adva |
Kedvencekhez adás |
Az első Borpárbajt 2019. április 24-én rendeztük meg a Kóstolom Borbárban. Ekkor született meg ez az elnevezés, ami azóta a Borbár történetének legsikeresebb eseménysorozatát fémjelzi. A teltházas estek és neves borszakértő vendégek - pontosabban, Párbajozók - tiszteletére, úgy döntöttünk, levédetjük a “Borpárbaj” szót, ami egy egészen egyedi példa a hazai jogkörnyezetben.
A BORPÁRBAJ SZTORI
A Borpárbaj célja a különböző stílusú szakértők, borászok szemüvegén keresztül minél több borstílust és bor történetét megismerni és átadni a borkedvelő közönségnek. Továbbá, népszerűsíteni a hazai borkultúrát és játékos keretek között egy páratlan borkóstoló élménnyel gazdagítani a vendégeinket.
“Célunk a Borpárbaj kóstolósorozattal az volt, hogy bemutassuk a hazánk vezető borszakértői, kereskedői által legjobbaknak gondolt borokat az érdeklődő borissza közönségnek. Összecsaptak háromszoros sommelier bajnokaink, kereskedők, nemzetközi borakadémikusok és borszakértők. Több szempont alapján ismerhettük meg a hazai és nemzetközi kínálatot és kóstolhattunk a szakértőink szemüvegén keresztül zseniális ár-érték arányú borokat, 5 kategóriában.
A kóstoló egy játékos megmérettetésnek indult, de talán a boros pályafutásunk alatt az egyik legtanulságosabb és legizgalmasabb szakmai tapasztalat nőtte ki magát a teljes Kóstolom Csapat és a versenyzők számára is, ezt minden elfogultság nélkül állíthatom. Mivel a borok kóstolás után kerültek csak felfedésre, nem volt előítélet és versenyelőny egyik tétel esetében sem. Legyen egy bio, natúr, szűretlen, esetleg derítetlen, vagy fahordós vörös, aszú vagy pezsgő, csak egy dolog számított: Melyik tétel nyűgözte le a borfogyasztókat a legjobban és nyerte el a tetszésüket.” - Pintér Zsolt, a Kóstolom Borbár tulajdonosa
“Az ötlet – részben onnan jött, hogy köpőversenyt nem szervezhettünk a borbárba- részben pedig onnan, hogy szeretem a bor szubjektivitását kiemelni és szeretek játszani. Nem szeretem viszont amikor egy borszakértő kategorikusan kijelenti, hogy ez a bor jó a másik meg nem. Minden bor lehet finom, csak kell hozzá a megfelelő pillanat. Demisztifikálásnak hívom, amikor a bor körüli misztikumok és előítéletek gyakorlati úton megcáfolódnak. Ez történik egy ilyen Borpárbajon is, ahol nem mindig a szakma által jobbnak tartott vagy kétszer olyan drága bor nyer.” - mesélt a kezdetekről Humayer Dávid, a Borpárbajok egyik kitalálója és az estek Játékmestere. “Ez egy játék, amit véresen komolyan veszünk.”
“Fantasztikus rendezvénysorozat, hozzájárul a magyar borkultúrához, úgyhogy gyertek!” - Kovács Antal, háromszoros magyar sommelier bajnok
AZ ELSŐ DÖNTŐ - Kézdy Dániel vs. Kovács Antal:
https://www.youtube.com/watch?v=JJz2xRbPxPU
A BORPÁRBAJ, MINT SZÓVÉDJEGY
Ebben a nem mindennapi folyamatban Dr. Mohos László ügyvéd, biztosítási szakjogász, tőkepiaci és bank szakjogász volt a “tettestársunk”, az ő segítségével sikerült elérnünk, hogy a “Borpárbaj” most már bejegyzett szóvédjegyként szerepel.
“A védjegyekkel szemben az az elvárás, hogy rendelkezzenek egy olyan sajátos, egyedi megkülönböztető képességgel, amely segíti a védjegyoltalom alá tartozó áruk és szolgáltatások elkülönítését más hasonló tevékenységet folytató piaci szereplő áruitól és szolgáltatásaitól. Ez a megkülönböztető képesség ábrás védjegy esetében egy vizuálisan megtervezett, esetleg különleges színkombinációt tartalmazó logó esetében könnyen elérhető, arra természetesen ügyelni kell, hogy már bejegyzett ábrás védjeggyel ne legyen összetéveszthető vagy ahhoz nagyon hasonló.
A „BORPÁRBAJ” azonban szóvédjegy, itt tehát magának az adott szónak kell rendelkeznie olyan megkülönböztető képességgel, amely megfelel a védjeggyel szemben támasztott követelménynek. Ez azt jelenti, hogy ha valaki meghallja vagy meglátja a „BORPÁRBAJ” szót, akkor rögtön a Kóstolom Kft.-re és az általa szervezett játékos vetélkedőre kell asszociálnia. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának az volt a véleménye, hogy a „BORPÁRBAJ” szó túlságosan leíró jellegű és nincs megkülönböztető képessége.
A munka neheze abban testesült meg, hogy a védjegyhivatalt meg kellett győzni arról, hogy a Kóstolom Kft. a „BORPÁRBAJ” szó intenzív használatával, az elektronikus és nyomtatott média felületein történő megjelenéssel megszerezte a megkülönböztető képességet, azaz olyan intenzív és tudatos használatra került sor, amelynek köszönhetően a célzott fogyasztói csoport a „BORPÁRBAJ” szó hallatán már csak a Kóstolom Kft.-re és az általa szervezett játékos, borkóstolással egybekötött vetélkedőre gondol. Ezt tekinthetjük egyfajta borszakmai pavlovi reflexnek és a cég marketing stratégiájának sikerét mutatja, amelynek csak egy jogi vetülete a védjegyoltalom megszerzése.
A siker nem jöhetett volna létre a Kóstolom Kft. tulajdonosainak és alkalmazottainak fáradhatatlan támogatása nélkül!” - Dr. Mohos László
A Borpárbaj szabályai:
https://kostolomborbar.hu/2020/02/07/borparbaj-story-szabalyok/
TOP97 Borpárbaj Borválogatás:
https://kostolomborbar.hu/top-97-borparbaj/
KÖVETKEZŐ KÉT BORPÁRBAJUNK:
Zsolt vs. Fefe - Borpárbaj különkiadás
https://www.facebook.com/events/310918863848792
Mádám VinCE vs Mösziő Terroir / Borpárbaj s02e04
https://www.facebook.com/events/205904841381422/