Kóstolom Csapat |
|
7/23/2019 12:00:16 PM |
Kedvencekhez adva |
Kedvencekhez adás |
Mi magyarok az online tér világában talán kevésbé mozgunk otthonosan: míg külföldön rengetegen rendelik online már a bort is, mi továbbra is a szupermarketeket és a borászatokat tekintjük elsődleges vásárlási helyszínnek. Pedig nem mindenki lakik Budapesten, nem mindenkinek van autója, és nem mindenki tűri jól a tömeget vagy a cipekedést. Ráadásul online nemcsak egyszerűbb a bornak utána olvasni vásárlás előtt, de rendelésünk mellé számos ajándékot és kedvezményt is kaphatunk.
A Nagy Bor Teszt, hazánk legnagyobb boros kutatásának tavalyi eredményeiből kiderült, hogy továbbra is leginkább szuper‐ és hipermarketben vásárolunk (34%), amit a borászat, pincészet (21%), illetve a diszkont (18%) követ. Negyedik helyen a borszaküzletek jönnek (12%), az internet aránya pedig továbbra is alacsony (1%). A válaszadók mindössze 1%‐a vásárol gyakran interneten bort, 9%‐nál előfordult már, a fele ki sem próbálná.
De vajon mitől félünk, ami miatt ki sem próbáljuk?
Míg egy általános élelmiszerüzletben kizárólag a saját tapasztalatainkra, emlékeinkre hagyatkozhatunk – esetleg a látványos, feltűnő címkékre –, egy borszaküzletben jó esetben már az eladó is segítségünkre lehet. Ők legtöbbször valóban felkészültek, és személyre szabva is tudnak nekünk bort ajánlani, persze csak a saját készletükből.
Tudta? A Nagy Bor Teszt válaszaiból az is kiderült, hogy az otthoni borfogyasztás aránya 50% feletti, amit a vendégség követ (20%), megelőzve a szórakozóhelyen, étteremben történő fogyasztást (14%). Ha pedig elsősorban otthon borozunk, akkor miért ne rendelnénk otthonra a bort? |
Az online (bor)vásárlásnál kevés kényelmesebb dolog létezik manapság, további nagy előnye, hogy komoly kutatást végezhetünk a beszerzés előtt: tájékozódhatunk a borászatról, az évjáratról és a kóstolási jegyzetekből is. Így konkrét tervvel állhatunk neki a bor kiválasztásának, a saját szempontjaink alapján.
Ha rászánjuk magunkat az online borvásárlásra, azaz a lehető legszélesebb borlistából történő merítésre, akkor érdemes alaposan felkészülni. Már csak azért is, mert az említett kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók jelentős része (27%) hetente többször fogyaszt bort, 20% hetente egyszer, 7% naponta. Vagyis több mint 50% legalább heti rendszerességgel iszik bort. De ki akarna minden héten megszakadni a borcipelésben?
Az alábbiakban megpróbáltuk összeszedni, miért éri meg a netről rendelni bort ahelyett, hogy belevetné magát az ember egy szupermarket forgatagába:
És hogy mire érdemes figyelni, ha online rendelünk bort? Ezekre:
Végül pedig... Nincs is annál kellemesebb módja egy-egy boros webshop tesztelésének, mint az első rendelt bort kibontani, megkóstolni, és ha ízlik, akkor úgy tűnik, minden rendben!
Ha még sosem próbálta az online borrendelést, akkor most akár 30% kedvezménnyel teheti meg a Winelovers Webshopból. Július 22-24 között ugyanis közel 2.000 bor óriási akcióval kapható.
(Forrás: sajtóközlemény)