Kóstolom Csapat |
|
6/12/2018 11:40:16 AM |
Kedvencekhez adva |
Kedvencekhez adás |
Először fél éve hallottam az Augmented Realityről (Kiterjesztett Valóság), amikor kint nyaraltam Ausztráliában. Egy ottani ismerősöm mesélt, illetve mutatott videókat a 19 Crimes borokról. Náluk, az AR technológiával keltették életre a borok cimkéjén pózoló bűnözőket, hogy elmesélhessék rendkívüli történeteiket. Bámulatosnak és abszurdnak tűnt az egész és nehezemre esett elhinni, hogy hol is tart a mai világ technológiája.
De mi is az az Augmented Reality? Ez egy olyan tecnológia, ami a valóság szoftverekkel való virtuális kibővítése. Gyakorlatilag virtuális 3D modelleket terjeszthetünk ki magunk köré. Egyelőre nekünk mezei embereknek ez csak egy kijelző vagy szemüvegen keresztül látható, de biztosan mindenki emlékszik az Iron Man (Vasember) filmekre, ahol a géniusz Tony Stark életrekelt térképeket, gépel a levegőben, irányít szerszámokat, vagy csak úgy kiteríti a levegőbe a szeme elé a videófelvételeket. Én így képzelem el a jövőnket. Lehetséges, hogy ennek a technológiának a segítségével a műtétek sokkal biztonságosabbak lesznek, hiszen a műtő orvosnak nem egy 2D-s képernyőre kellene ragasztania a szemét a páciens és a saját két keze helyett, hanem talán virtuálisan bele tudna nagyítani, vagy a képet ki tudná emelni, hogy pontosan vizsgálhassa, láthassa, hogy mit csinál. Elképesztő lenne nemigaz?
Ez a Kiterjesztett Valóság mint a filmek, sorozatok és játékok univerzumában, egyre elterjedtebb a marketing világában is. Annak ellenére, hogy napról napra többen keltik vele életre a hirdetéseiket, nekem még nem volt szerencsém vele találkozni. Idáig.
Csapatunk meghívást kapott egy online élményre, ahol vakon kellett lekóstolnunk három féle bort az irodában. Ezeken Csuja Imre színművész úr kalauzolt minket végig videók formájában. Miután a borokat lekóstoltuk, és véleményünknek megfelelő válaszokat-pontokat adtunk, meghívást kaptunk egy borvacsorára a Manna étterembe, ahol az ígértek szerint minden titokra fény derült.
Az asztalunkhoz érve egy papírkát találtunk utasításokkal ellátva egy LARA nevű telefonos applikáció letöltéséhez. Csuja Imre kedves bevezetője után átadta a szót Romcsis Lászlónak, a Teleki borcsalád – Csányi Pincészet vezérigazgatójának. Minden résztvevő kapott egy Teleki sajtócsomagot, amiben egy üveg bor is volt. Az üveg nyakcímkéjén Csuja Imre képe volt látható egy pohár borral a kezében. A LARA app segítségével ezt a képet valósággá terjesztettük ki, és a színművész úr életre kelt a telefon képernyőjén, hogy versben szavalja el a bor ajánlóját.
A Teleki borcsalád legújabb élmény alapú edukációs kampányát, ami egy 10 éves stratégiaterv, az Augmented Reality zseniális technológiája teszi lehetővé. Ezzel az intenzív kommunikációval szeretnék elérni céljukat , hogy a Teleki név egyet jelentsen a fogyasztók számára a megbízhatósággal és hosszú távon a márkához kötődő biztos minőséggel. A 10 féle teleki bor nyakcimkéjén található Csuja Imre által szavalt gyönyörű verseket Kiss Judit Ágnes költő írta.
Ha neked is sikerült felkelteni az érdeklődésedet a témában, és alig várod, hogy te is a saját szemeddel megtapasztalhasd ezt az előrehaladott, hihetetlen technológiát és szívesen kóstolnál jobbnál jobb borokat a Csányi Pincészettől, akkor 2018. június második hetétől keresd a versmondó címkés palackokat a kiskereskedelmekben. Mi csak ajánlani tudjuk.
Írta: Liszai Csilla
Fotók: Erdős Dénes