Kóstolom Csapat |
|
4/27/2018 10:40:38 AM |
Kedvencekhez adva |
Kedvencekhez adás |
A BalatonBor harmadik évjáratának fővárosi bemutatóján elmondták, hogy a régiós szervezetekkel együttműködve szabályozni kívánják a Balaton név használatát, illetve egyeztetnek a villányi és egri borvidéki márkák képviselőivel, hogyan lehetne a jövőben egységes koncepciót kialakítani a hazai borpiac legígéretesebb új borkategóriájában, a közösségi márkák országos szintű összefogásával.
*
A 2015-ös évjárattal debütált brand a Balatoni KÖR és a Rizling Generáció közösségi terméke. Az egységes dizájnnal megjelenő palackokba idén a tavalyinál több, 28 borász tölthette le Olaszrizlingjét, akik megfeleltek az előírt feltételeknek és akiknek bora kiállta a vakkóstoló próbáját.
A budapesti sajtótájékoztatót idén is a főpolgármester-helyettes, Szalay-Bobrovniczky Alexandra nyitotta meg, aki beszédében Budapest és a Balaton együttműködésének fontosságáról beszélt. A balatoni régió szervezetei a fővároshoz fordultak annak érdekében, hogy a Balaton név használatának tervezett szabályozásához megismerhessék a Budapest név használatával kapcsolatos tapasztalatokat. Kardos Gábor, a Balatoni KÖR szóvivője kiemelte a névhasználat szabályozásának fontosságát, olyan jó példák felmutatása mellett, amilyen a BalatonBor régiós márka lehet ezen a téren. A Rizling Generáció képviseletében Dobosi Győző szólalt fel, aki arról beszélt, hogy az európai versenyképességet többek között fajtaszűkítéssel és a területek klasszifikációjával, közös stílus megteremtésével lehetne elérni. Laposa Bence, a Balatoni KÖR elnöke a kiváló 2017-es évjáratról beszélt, illetve kiemelte, hogy évről évre nő a BalatonBorra mintát leadó és ezáltal BalatonBor palackozó borászatok száma. Az idei évben Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus segítségével történt meg a borok minősítése, így ő az origó-rendszer fontosságát hangsúlyozta a fogyasztók által is jól azonosítható, adott régióra jellemző stílus kialakításában.
A sajtótájékoztatón először láthatta a nagyközönség a Balatoni KÖR új Kóstold Körbe a Balatont kiadványát, egy olyan térképet, amelyen a minőségi balatoni vendéglátás mellett leginkább elkötelezett vendéglátósokat tömörítő szervezet tagjai szerepelnek rövid leírással és nyitvatartással. A térképen külön jelzik, hogy kutyabarát-e az adott hely.
Gasztronómiai újdonsággal is készültek az évjárat premierre: a balatonfüredi Bergmann cukrászda jóvoltából lehetőség nyílt első ízben BalatonBor fagyit is kóstolni, amely ízvilágában egy könnyű fröccsöt idéz és az idei nyár balatoni fagyislágere lehet.
A BalatonBor sajtótájékoztatón Ipacs Szabó István mutatta be a BalatonBorhoz hasonlóan közösségi marketinggel szerveződő villányi bormárkát, amely a RedY elnevezést kapta. Egy éves munkát követően jelenleg 11 pincészet palackozta le a saját, javarészt Portugieser alapú házasítását, amely az idei Gourmet fesztiválon debütál majd.
Mivel EgerBor néven is hasonló közösségi bormárkát terveznek Egerben, a balatoniak kezdeményezésére e három borvidék képviselői május 18-án egyeztetni fognak arról, hogy mennyiben lehetséges valamilyen közös platform kialakítása, illetve akár egy országos szinten is működőképes modell megfogalmazása a régióborok kategóriájában, melyek egyértelműen a hazai borpiac legígéretesebb új trendjévé váltak. Közös bemutatókat is terveznek, illetve az is nyilvánvaló, hogy a hazai borpiacon az új közösségi márkákban van a legkomolyabb export potenciál is, ami miatt szintén fontos a borvidéki stratégiák összehangolása, illetve valamilyen egységes koncepció kialakítása.
A BalatonBor nemcsak a trendiség új szimbóluma a hazai borpiacon, hanem létrehozásával a két egyesület a Balaton körül gazdálkodók piaci helyzetének javítását is fontos célnak tekintette. Az összefogást szimbolizáló termék hosszú távon egy alulról szerveződő régiós integrátori rendszer előmozdítását szolgálja, végső soron pedig a balatoni szőlők megújítását, a borok számára stabil hazai és külföldi piacok kiépítését, a tó körüli termőterületek megnövelését.
BalatonBor 2017-et jegyző borászok listája: